Απάντηση ΙΝΚΑ



Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013

ΡΟΖ ΤΗΛΕΦΩΝΑ :ΤΟ ΙΝΚΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΦΡΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΣ

  ΔΤ 479 08.11.13
ΡΟΖ ΤΗΛΕΦΩΝΑ :ΤΟ ΙΝΚΑ ΑΠΑΙΤΕΙ
ΝΑ ΜΠΕΙ ΦΡΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΣ
Το ΙΝΚΑ μετά από  καταγγελίες που δέχτηκε  έστειλε εξώδικη επιστολή σε όλες τις εταιρείες Κινητής Τηλεφωνίας με κοινοποίηση στην  Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και ζητά να γίνει φραγή σε αυτά τα τηλέφωνα. Δεσμεύεται να ενημερώσει τους καταναλωτές ποια απάντηση θα δώσει κάθε εταιρεία Κινητής τηλεφωνίας ή και ακόμα την απουσία απάντησης. Ακολουθεί το κείμενο:

ΠΡΟΣ 
Εταιρείες Κινητής τηλεφωνίας
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
  • Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
  • Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Αθήνα 7/11/13

ΚΛΗΣΕΙΣ ΑΠΟ «ΡΟΖ ΤΗΛΕΦΩΝΑ»

Κύριοι,
Σας ενημερώνουμε ότι έχουμε σωρεία καταγγελιών από καταναλωτές ότι (με τα τηλέφωνα που σας επισυνάπτουμε στο συνημμένο παράρτημα) γίνονται αναπάντητες κλήσεις και στέλνονται μηνύματα και, νομίζοντας πως πρόκειται για δικούς τους ανθρώπους από το εξωτερικό, οι συνδρομητές καλούν στους αριθμούς αυτούς, οι οποίοι αντιστοιχούν σε ροζ τηλέφωνα, με αποτέλεσμα να χρεώνονται με υψηλό κόστος ενώ υπάρχει κίνδυνος να γνωστοποιηθεί σε κακοποιούς  ο τηλεφωνικός κατάλογος του κάθε κινητού.
          Γι’ αυτήν την παρανομία υπάρχουν πολλά δημοσιεύματα στον Τύπο και στο Διαδίκτυο. Αν έχετε αμφιβολία ότι πρόκειται όντως για ροζ τηλέφωνα, μπορείτε να το διαπιστώσετε.  Παρακαλούμε να διακόψετε αμέσως κάθε δυνατότητα επικοινωνίας από αυτά τα τηλέφωνα προς και από τους συνδρομητές σας, και να τους  προστατεύσετε όπως έχετε τη νομική και ηθική υποχρέωση. Γνωρίζετε, όπως γνωρίζουμε, πολύ καλά, ότι έχετε αυτή την τεχνική δυνατότητα. Διαφορετικά, από τη λήψη του παρόντος, ο καταναλωτής δεν έχει καμία υποχρέωση να πληρώσει για τη χρήση αυτών των τηλεφώνων.
Περιμένουμε εντός μιας βδομάδας την γραπτή απάντησή σας την οποία θα κοινοποιήσουμε στους καταναλωτές, όπως και τυχόν απουσία απάντησης.
Για το ΙΝΚΑ   

Υ.Γ.
-Το ΙΝΚΑ θα διερευνήσει, σε συνεργασία με τα ΜΜΕ, την προέλευση και ιδιοκτησία των παραπάνω τηλεφώνων, και αν υπάρχει οικονομικό όφελος σε τρίτους από αυτά τα τηλέφωνα.
           
ΙΝΚΑ – ΔΤ 486 30.11.13
ΚΑΚΟΒΟΥΛΕΣ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΚΛΗΣΕΙΣ
ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΠΕΛΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ
ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Το ΙΝΚΑ, μετά από σωρεία καταγγελιών από συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, σχετικά με αναπάντητες κλήσεις και μηνύματα, που αντιστοιχούν σε ροζ τηλέφωνα και άλλα, με αποτέλεσμα να χρεώνονται οι ίδιοι με υψηλά ποσά από κακοποιούς, έστειλε προς όλες τις εταιρείες Κινητής Τηλεφωνίας σχετικές πανομοιότυπες  επιστολές, με κοινοποιήσεις (ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ και ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ), για την αντιμετώπιση και διακοπή αυτής της πρακτικής.
Το ΙΝΚΑ ζήτησε να διακοπεί αμέσως κάθε δυνατότητα επικοινωνίας με αυτά τα τηλέφωνα από και προς τους συνδρομητές, ώστε αυτοί να προστατευτούν με κάθε τρόπο.
Και ενώ οι δύο εταιρείες (VODAFON & COSMOTE) απάντησαν και έδειξαν τουλάχιστον τη στοιχειώδη διάθεση συνεργασίας για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η WIND αρνήθηκε, τελείως αντιδεοντολογικά και προσχηματικά, ακόμα και να παραλάβει την επιστολή!
Μετά από αυτά, η επιστολή θα σταλεί και με εξώδικο στην εταιρεία WIND, για να το παραλάβει, μαζί με την έκκληση για συνεργασία με το ΙΝΚΑ, την ΕΕΤΤ και άλλους φορείς για την προστασία των καταναλωτών.
Ελπίζουμε πως το συμβάν οφείλεται σε αβλεψία υπαλλήλου της εταιρείας. Διαφορετικά, υπενθυμίζουμε στη WIND (που είναι μια ιδιωτική εταιρεία που υπάρχει χάρη στους πελάτες της, όπως πολλές άλλες) ότι, οφείλει να σέβεται τους συνδρομητές της, αλλά και τους θεσμούς προστασίας των πολιτών και τη δεοντολογία και τα κεκτημένα του Καταναλωτικού Κινήματος.
Με βάση τα παραπάνω, είναι υποχρεωμένη να παραλαμβάνει όλες τις επιστολές που απευθύνονται σε αυτήν ως Νομικό Πρόσωπο ή τίθενται υπόψη στελεχών της. 


Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η Wind μετά το δημοσίευμα του Δ.Τ. 486 απάντησε τελικά στο ΙΝΚΑ, ακολουθούν οι απαντήσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας: